تحقیقات حسابداری
يكشنبه, ۱۵ بهمن ۱۳۹۶، ۱۱:۳۱ ب.ظ
به کلیه روشهائی که جهت شناسائی ، کشف و تعیین هزینه های تشکیل دهنده خدمات یا محصولات در اشکال و دسته بندی های مختلف به کار می رود هزینه یابی می گویند
به کلیه روشهائی که جهت شناسائی ، کشف و تعیین بهای ( قیمت تمام شده ) خدمات یا محصولات در اشکال و دسته بندی های مختلف به کار می رود بهایابی می گویند
دسته بندی | حسابداری |
بازدید ها | 35 |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 262 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 49 |


1- بهایابی بر مبنای واقعی
2- بهایابی بر مبنای نرمال
2- بهایابی بر مبنای استاندارد
3- بهایابی بر مبنای فعالیت
4- بهایابی بر مبنای هدف
5- بهایابی بر مبنای کایزن
6-بهایابی بر مبنای کیفیت
بهایابی برمبنای هدف رویکردی است :
الف ) رسیدن به بهای محصول یا خدمت
ب ) در شرایطی که قیمت بر اساس رقابت تعیین می شود .
ج ) و سود مورد انتظار از پیش تعیین شده است .
هزینه یابی هدف یک مهندسی معکوس است که در ابتدا مراحل طراحی محصول ، نتایج احتمالی را با تحقیقات بازار پیش بینی کرده و سعی دارد محصولی با بهای تمام شده مشخص که هم تامین کننده سود مورد نظر مدیریت و هم تامین کننده نیازهای مشتریان از لحاظ قیمت ، کیفیت و کارکرد باشد ارائه کند .
۹۶/۱۱/۱۵